TRW Fren Disklerinde Yenilik

TRW, “Gerçekten Orijinal” kampanyasında vurguladığı üzere fren disklerinde gerçekleştirdiği inovasyonlar sayesinde sektörün zirvesinde yer almaya devam ediyor.
 
Söz konusu emniyet sistemleri olduğunda sektöre liderlik eden TRW için üretim ve test süreçlerine tamamen hakim olmak çok büyük bir önem arz ediyor. Bu vizyon ile yola çıkan TRW, fren diski üretiminin %70’den fazlasını içlerinde Çek Cumhuriyeti’nde yer alan Frydlant tesisinin de bulunduğu kendi üretim tesislerinde gerçekleştiriyor.
 
TRW Aftermarket Avrupa Fren Diski Ürün Sorumlusu Stephan Schwarz konuyla ilgili şunları söyledi: “Araç üreticileri (VM’ler) için tasarım, ürün geliştirme ve komple fren sistemi üretiminde sektörün öncüsü olan TRW markası 100 yılı aşkın tecrübeye sahiptir. Bu bilgi ve tecrübeyi 20 yıldır doğrudan Yenileme Pazarı’na aktarıyoruz. Bu sayede her yıl 12 milyonun üzerinde fren diski üretiyoruz.
 
“OE’den gelen tecrübemiz sayesinde her bir parçanın sistem içerisinde nasıl çalışması gerektiğini ve aynı zamanda sistemlerin birbirini nasıl etkilediğini çok iyi biliyoruz. Sistem içerisinde birbiriyle mükemmel bir uyum içerisinde çalışan parçaları üreterek her segment ve ağırlıktaki araç için her zaman en uygun fren sistemini üretiyoruz.”
 
TRW’nin yüksek performanslı araçlar için tasarladığı Yüksek Karbonlu Diskler çok yüksek sıcaklıklara maruz kaldığında bile deforme olmazken daha iyi performans sunuyor. Döküm sürecinde yüksek karbonun tercih edildiği diskler standart disklere kıyasla daha geç ısınıyor ve bu sayede fren sistemindeki titreşimden kaynaklı oluşabilecek ses şikayetlerinin önüne geçilmiş oluyor.
 
TRW fren disk ve balataları birlikte kullanıldığında “mükemmel uyum” içerisinde çalışan ve üstün emniyet performansına sahip bir fren sistemi elde ediliyor.
 
Schwarz sözlerine şöyle devam etti: “Yüksek karbonlu disklerin tercih edildiği araçlarda kendi ürettiğimiz balataları kullanarak ideal termal iletkenliği sunuyoruz. Yüksek hızlarda aracın durma mesafesi katlanarak arttığından ağır araçlar daha kuvvetli frenlere ihtiyaç duyarlar. Bir aracın hızı iki kat arttığında fren mesafesi dört kat artar. Ayrıca aracın ağırlığı da fren mesafesinin uzamasında önemli bir rol oynar.”
 
TRW, “daha az korozyon, daha yüsek performans” ilkesinden yola çıkarak 2007 yılından beri büyük bir araç üreticisi ile ortaklaşa ürettiği siyah boyalı diskleri pazara sunmaya devam ediyor. Artan müşteri talepleri doğrultusunda TRW ürün gamında yer alan birçok fren diski günümüzde siyah boyalı olarak üretiliyor.
 
TRW diskleri yağlı film kaplamasının yerine kullanılan VCR (Buharlaşabilir Korozyon İnhibitörü) kağıtta satılıyor. Bu da, disklerin kutudan alınıp hemen monte edilebileceği ve diskin yüzeyini temizlemek için ayrıca zamana ihtiyaç duyulmadığı anlamına geliyor.
 
TRW, 2007 yılından itibaren tekerlek rulmanlı ve ABS sensör halkalı fren disklerini pazara sunuyor.
 
Bu fren diskleri tekerlek rulmanı ve bu rulmanın doğru şekilde preslenmesini sağlayan ekipmanlar ile birlikte sunuluyor. OE spesifikasyonlarına bağlı olarak “dişli” veya “manyetik” olmak üzere iki tip ABS halkası bulunuyor (manyetik versiyonları aktif sensörler içeren ABS sistemlerinden oluşuyor).
 
Schwarz sözlerine şunları ekledi: “Tekerlek rulmanları ve ABS sensör halkaları emniyet açısından yüksek önem arz eden parçalardır ve her disk değişiminde bu parçaların hasar görmüş olabileceği ihtimali göz önünde bulundurularak yenisiyle değiştirilmelidir.”
 
"Hasarlı rulman veya ABS sensörlerinin yeniden kullanılması güvenli olmamakla birlikte bu parçalar yeni monte edilen diskin de zarar görmesine sebep olabilirler. Ayrıca tekerlek rulmanı doğru açıyla preslenmez ise yüksek sürtünmeye yol açarak tekerleklerin ciddi şekilde zarar görmesine yol açabilir. İşte tam da bu yüzden montaj esnasında fren diskleriyle beraber rulman ve ABS sensör halkalarının da değiştirilmesi herkesin yararına olacaktır.” diyerek Schwarz sözlerini sonlandırdı.

YORUMLAR